سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشگیری از کلاهبرداری با رمز پویا

?

برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی با پیامک رمز دوم پویا برنامه‌های بانکی مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنید.

کلاهبرداری با رمز پویا?

با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی کردن رمز‌های یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی رمز ساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدین وسیله با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام کنند. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی موضوع پیشگیری از کلاهبرداری با رمز پویا می‌پردازیم.

پیشگیری از کلاهبرداری با رمز پویا

افراد سودجو با شیوه‌های مختلف و تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، اپلیکیشن جعلی خود را به کاربران معرفی کرده و در نظر دارند، افراد را نسبت به فعال سازی و نصب این برنامه‌ها ترغیب کنند. برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف، حتما با مراجعه ‌به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کرده و در صورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، حتما به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه و از واگذاری گوشی تلفن همراه به سایر افراد خودداری کنید.

(برای مشاوره حقوقی در خصوص جرایم رایانه‌ای از طریق بخش پرسش و پاسخ حقوقی مجله دلتا با ما در ارتباط باشید.)

با هدف افزایش ضریب امنیت پیامک‌های رمزدوم پویا، ساختار و محتوای پیامک رمز دوم پویا در شبکه بانکی کشور یکسان سازی شده است و از این به بعد در پیامک رمز یکبار مصرف درخواست شده از سوی کاربر علت تراکنش، مبلغ تراکنش و رمزدوم پویا همزمان به کاربر ارسال خواهد شد. کاربران با دقت در اطلاعات دریافت شده و تطبیق آن با تراکنش در حال انجام می‌توانند مطمئن شوند که تراکنش آن‌ها واقعی است و هیچ مجرمی از اطلاعات حساب بانکی آن‌ها در یک تراکنش مجرمانه استفاده نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب اگر اینترنتی سرمان کلاه رفت چه کنیم؟ را در مجله حقوقی دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

فرار از صحنه تصادف چه مجازاتی دارد؟

موارد صدور چک سفید امضا

چگونه حرفه‌ای چک بکشیم؟

در صورت ناتوانی در پرداخت مهریه چه باید کرد؟

راهکارهایی برای پیشگیری از جعل امضا چک

 

با مجله حقوقی دلتا همراه باشید

?