سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمل خودرو با جرثقیل در حضور راننده قانونی است؟

?

طبق قانون ماموران راهنمایی و رانندگی حق ندارند در حضور راننده خودرو او را به پارکینگ منتقل کنند.

حمل با جرثقیل?

برای بسیاری از ما پیش آمده که خودروی خود را در قسمت ممنوع خیابان پارک کرده باشیم و سپس پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به حمل آن توسط جرثقیل و انتقالش به پارکینگ کند. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا به بررسی حمل خودرو با جرثقیل می‌پردازیم.

حمل خودرو با جرثقیل

حمل خودرو با جرثقیل، به این معنی است که خودرو به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل می‌شود. در واقع یکی از مواردی که باعث می‌شود خودرویی سر از پارکینگ راهنمایی و رانندگی در بیاورد، توقف بی‌جا و نابه‌جا در محل‌هایی است که اساسا در قانون راهنمایی و رانندگی توقف در آن‌ها خلاف است و جریمه به همراه دارد.

(برای مشاوره حقوقی در خصوص جرایم رانندگی از طریق بخش پرسش و پاسخ حقوقی مجله دلتا با ما در ارتباط باشید.)

باید به این موضوع توجه داشت که در صورت حمل خودرو با جرثقیل توسط مامورین راهنمایی و رانندگی، اگر قبل از حمل یا حتی در حین حمل خودرو، مالک آن حاضر شود، ماموران موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به او تحویل دهند. بر این اساس ماموران راهنمایی و رانندگی نمی‌توانند پس از حضور شما در محل هنگام حمل خودرو اتومبیل شخصی‌تان را به پارکینگ منتقل کنند. در صورت تحویل ندادن خودرو می‌توانید به مامور گوشزد کنید که مطابق تبصره 2ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی او چنین حقی ندارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب هشدار؛ سایت‌های همسریابی مجوز قانونی ندارند! مجله حقوقی دلتا را دنبال کنید.

همچنین بخوانید:

نحوه تنظیم وکالت بلاعزل

مطالبه مهریه پس از بخشیدن آن ممکن است؟

جدایی زن با داشتن حق طلاق

اعتیاد شوهر حق طلاق را به زن می‌دهد؟

قانون جدید تصادف در تاریکی

 

با مجله حقوقی دلتا همراه باشید

?